poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Jak odżywiać się latem?

Lato to okres ogromnej różnorodności którą daje nam natura, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

Przede wszystkim pamiętaj o uzupełnianiu płynów. Twój organizm potrzebuje ich nawet 3 litry dziennie przy wysokich temperaturach. Jest to ważny element odżywiania gdyż nasz organizm chłodzi się poprzez odparowywanie wody. Zalecane jest picie wody mineralnej lub źródlanej nie gazowanej do której możemy dodać soku z cytryny który łagodzi apetyt lub mięty. Wodę możemy zamienić również na herbaty zielone lub ziołowe które dostarczają nam wiele minerałów i wartości odżywczych.

Podczas lata możemy pić również gorące napoje, co może wydawać się paradoksalne ale wtedy nasz organizm łatwiej przystosowuje się do wysokich temperatur występujących latem.

Pamiętajmy również o wzbogaceniu swojej diety w duże ilości warzyw i owoców które są bogate w witaminy C i E dobrze wpływające na naszą skórę oraz beta-karoten. Nasza skóra latem jest podwójnie narażona na wysychanie, starzenie lub choroby spowodowane promieniowaniem UV.

Nasz letni jadłospis powinien składać się z potraw lekkostrawnych i słabo przetworzonych dlatego unikajmy smażenia ponieważ wraz ze wzrostem temperatury otoczenia spada nasz metabolizm co owocuje odkładaniem zbędnego tłuszczu w naszym organizmie. Dlatego zalecane jest gotowanie posiłków, pieczenie na parze lub grillowanie. Po takiej obróbce nasze posiłki będą smaczne, zdrowe i bez zbędnych   tłuszczy.

W lato bardzo popularne są potrawy z brokułów, cukinii, kalarepy, rzepy, kabaczków, marchewki, pomidorów, dyni. Wystarczy tylko kreatywny pomysł na stworzenie smakowitego dania :)



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger