wtorek, 23 kwietnia 2013

Jaki sport na lato?

Pewnie nie jeden z was zastanawiał się jak zrzucić zbędne kilogramy po zimie i jaki sport uprawiać?

Postaram się jakoś państwu doradzić i polecić coś z własnego doświadczenia:)

a) Bieganie lub poranny jogging
- Jest jednym z bardziej wycieńczających sportów, w który angażujemy wiele partii mięśni z naszego ciała. 
Pozwala na poprawienie kondycji, spalenie dużej ilości kalorii co widać po ilości wysączonego potu z naszej bluzki. Wszystko zależy jak długo biegamy i jakie tempo sobie narzucimy. Na początek proponuje zacząć od małych dystansów, powoli i spokojnie, stopniowo zwiększając odległości i tempo.
Można również utrudnić sobie trochę trening biegając po schodach:)
Niestety bieganie nie jest zalecane dla ludzi bardzo otyłych, ponieważ negatywnie wpływa na kolana i stawy.



W zależności od sposobu biegania spalamy około 650-920 [kcal].

b) Jazda na rowerze
- Jest formą aktywnego wypoczynku dla całej rodziny. Podczas jazdy pracują głównie dolne partie mięśni nóg. Obowiązkowo musimy dopasować sobie odpowiednio rower, do jazdy po mieście polecany jest rower miejski a do jazdy górskiej, rower górski, pamiętajmy o odpowiednim dopasowaniu kierownicy i wysokości siodełka oraz odpowiedniej miękkości siodełka co ma duży wpływ na komfort jazdy. Aktualnie dostępne są żelowe nakładki na siodełka które sprawiają ,że nasze cztery literki nie cierpią podczas jazdy.
Podczas jazdy na rowerze możemy wykonywać duże dystanse i dodatkowo zwiedzać rekreacyjnie.



Podczas jazdy w zależności od tempa i czasu spalamy od 445 do 550 kilokalorii.

c) Pływanie
- Pływanie jest doskonałym sportem dla każdego człowieka. Sprawia ,że pracują praktycznie wszystkie partie mięśni i nie obciążamy zbytnio stawów. Wystarczy nam do tego basen (który niestety kosztuje) lub choćby jezioro w którym możemy popluskać się za darmo. Pamiętajmy jednak żeby uważać na siebie gdy opalając się na słońcu, rozgrzani wchodzimy do zimnej wody. Możemy dostać wtedy wstrząsu lub nawet zawału serca (pot. ściśnie nas). Wtedy konieczna będzie natychmiastowa interwencja lekarza co sprawi ,że nasz wypoczynek przemieni się w piekło.



Podczas pływania spalamy 370 kilokalorii. 

d) Tenis

Podczas gry w tenisa łączymy ciężki sport z dobrą zabawą. W tym sporcie pracują głównie ręce wraz z barkami i nadgarstkami oraz nogi które muszą nieustannie biegać. Jest doskonałą formą rekreacji i gry drużynowej połączonej ze spalaniem kalorii. Do gry w tenisa potrzebne są nam rakiety, piłeczki, kort oraz partner co nie zawsze jest wszędzie dostępne i czasami bywa kosztowne.



Spalamy od 440 do 550 kilokalorii.

e) Spacerki

No i oczywiście nie możemy zapomnieć o spacerach z ukochanymi osobami.
Jest to forma ruchu połączona z czystą przyjemnością i spędzaniem czasu z bliskimi.
Zalecana zarówno osobą młodym jak i starszym na emeryturze czy rencie :)
Idealna forma zapoznania się z drugą osobą być może na pierwszej randce? :D



Spalamy około 270 kilokalorii.

Pamiętajmy, że osoby cięższe spalają więcej kalorii niż osoby lżejsze co wynika z fizycznych predyspozycji poszczególnych ludzi.
Podane ilości kalorii jest wartością spalania podczas godziny aktywności!





1 komentarz :

  1. Mój ulubiony to jazda na rowerze. Przy dobrej pogodzie mogłabym jeździć rowerem codziennie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger