niedziela, 5 maja 2013

Słodycze w diecie dziecka

Czy słodycze należy podawać dziecku, czy raczej je całkowicie wyeliminować?

 Od kiedy można dawać dziecku słodycze?
Im dłużej dziecko nie będzie znało ich smaku, tym korzystniej dla niego. Jeśli planujesz oddać dziecko do żłobka, wprowadź słodycze trochę wcześniej. Dobrze zacząć od: budyniu, kawałka czekolady czy herbatnika. Na sam początek muszą to być małe ilości. Nie przyzwyczaj tez dziecka do jedzenia słodyczy codziennie. Najlepiej żeby pojawiały się nie częściej niż raz w tygodniu.

Co dalej ze słodkościami?
Słodycze mogą być obecne w diecie dziecka, wystarczy je umiejętnie ograniczyć. Musisz postawić dziecku jasne granice, np. zorganizują słodki poniedziałek lub inny wybrany przez Ciebie dzień tygodnia. W tych dniach dziecko będzie mogło zjeść "małe co nieco". 
Pamiętaj! aby słodkie przyjemności dawać dziecku zawsze po posiłku, nigdy przed, ponieważ dziecko może wtedy stracić ochotę na produkty bardziej wartościowe. Nie pozwól także, aby jadło je przed snem lub po umyciu zębów, co grozi rozwojem próchnicy.

Jakie słodycze są najlepsze?
Dobrym wyborem są lody. Ich kaloryczność jest niska, 100gramów dostarcza średnio 160-200kcal.  Lody śmietankowe są źródłem wapnia oraz wit. z grupy B, np. lód Big Mil śmietankowy ma tylko 87kcal. Lody powinny pochodzić, ze sprawdzonego źródła. Najlepiej byłoby abyś przyrządziła je sama w domu.
Czekolada-im więcej zawiera miazgi kakaowej, tym jest lepsza. Najbardziej wartościową czekoladą jest gorzka, a najgorszą biała. Z udziałem czekolady powstają batony i wafle. Są one wysokokaloryczne i zawierają więcej nasyconych kwasów tłuszczowych. Drogi rodzicu, nie wierz reklamom, które przekonują, że batonik zawiera dużo mleka i zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na wapń i żelazo. To bujda!

Skutki nadmiernego spożywania słodyczy
W okresie dzieciństwa kształtują się nawyki żywieniowe, więc jeśli już od najmłodszych lat będziesz pozwalała dziecku sięgać po słodycze, kiedy będzie miało na to ochotę, to pokarzesz mu, że wcale słodyczy nie trzeba ograniczać. Dlatego w późniejszym wieku ograniczanie ich spożywania będzie trudne. Nadmierne spożywanie słodyczy prowadzi także do otyłości, cukrzycy, a także próchnicy poprzez cukry pozostawiane na zębach. Zamiast słodyczy podaj lepiej dziecku owoce i warzywa.

K.O.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger