wtorek, 20 sierpnia 2013

Soki, nektary, napoje typu light

Latem, aby szybko ugasić pragnienie sięgamy po różne napoje, zwłaszcza te słodkie, kolorowe w opakowaniach. Półki sklepowe kusza nas: sokami, nektarami, napojami gazowanymi i rożnymi typu napojami light. Napoje te różnią się między sobą, dlatego warto wiedzieć, które najlepiej wybrać, a by szybko ugasić pragnienie.

Soki otrzymuje się z całych owoców, zagęszczonych soków owocowych lub przecierów owocowych. Producentom nie wolno do nich dodawać sztucznych dodatków typu aromaty, konserwanty, barwniki. Zgodnie z dyrektywą, która wejdzie w życie  od dnia 28 października 2013 roku soki nie mogą zawierać innych cukrów niż cukry naturalnie występujące.

Nektary
Nektary owocowe zdecydowanie różnią się od soków. Otrzymywane są przez dodanie do soku wody z dodatkiem miodu lub cukru. W nektarze znajdziemy zwykle od 2 do 20 % soku. Nektary mogą zawierać nawet 200 gramów cukru.  

Napoje owocowe
W swoim skaldzie zawierają głównie  wodę i cukier oraz minimalną ilość soku owocowego. Zwykle zawierają substancje takie, jak: barwniki, konserwanty, kwas fosforowy i inne dodatki. 

Napoje light
Cukier w tych napojach zastępowany jest zwykle przez środki słodzące, ale wcale nie oznacza to, iż taki napój jest zdrowszy. Napoju typu light w związku z obniżona kalorycznością wypijamy z reguły więcej, a przez to  dostarczamy więcej sztucznych substancji i wcale nie mniej kalorii. 

Woda gazowana, czy niegazowana
Napoje gazowane nasycone są dwutlenkiem węgla, który rozpycha żołądek. Napoje gazowane rozszerzają ścianki żołądka i powodują, że zjadamy i wypijamy więcej, czyli dostarczamy sobie więcej energri.  Nie zawsze jesteśmy w stanie spalić nadmiar energii, a to powoduje, ze tyjemy. Każdy napój gazowany , także woda gazowana niszczy nasze zęby. Dwutlenek węgla, łącząc się z woda, tworzy żrący kwas węglowy. 


Jeśli masz ochotę na sok, to wybieraj te naturalne, czyli świeżo wyciskane z owoców. Niestety one także zawierają cukier, więc staraj się je rozcieńczać z wodą. Ogranicz do minimum picie soków z kartonów i nektarów. Najzdrowiej jest pić niegazowaną wodę mineralną , herbatę zieloną bez cukru lub herbatki ziołowe.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger