czwartek, 5 września 2013

Bardzo cenny brokuł

Jak wiadomo, każde warzywo zawiera bogate substancje, które są potrzebne dla właściwego funkcjonowania naszego organizmu. Zjadając je, dostarczamy witaminy i minerały w różnych dawkach. A co ma do zaoferowania nam brokuł?

Jest to typowo śródziemnomorskie warzywo, gdyż został przywieziony do Polski z tamtych krain. Przypomina w dużej części naszego ukochanego kalafiora, lecz różni się od niego kolorem kwiatostanu, zapachem i smakiem. Oprócz tego zawartość odżywcza brokuła w stosunku do kalafiora, czy innych warzyw jest dużo bogatsza.

Więc, co takiego fajnego zawiera w sobie brokuł?

Jest warzywem bogatym w szereg witamin i minerałów potrzebnych dla naszego organizmu.
Do witamin zaliczyć możemy witaminę A, B1, C, K, PP. Natomiast do minerałów i innych związków kwas foliowy, kwas pantotenowy, wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas, chrom oraz kwasy Omega-3.

Oprócz tego brokuł ceniony jest za bardzo niską kaloryczność, ponieważ na 100 g warzywa przypada 40 kcal.

Niestety, okazuje się, że warzywo to jest ośrodkiem ciągłych badań naukowców. Zawiera wiele nieznanych jeszcze dla nas substancji, o których jeszcze za bardzo nic nie wiemy.

Okazało się, że występujące w brokule substancje takie jak sulforafan, chlorofil, izotiociany oraz indol-karbinol pozwalają skutecznie zmniejszać ryzyko nowotworów piersi u kobiet, prostaty u mężczyzn, raka szyjki macicy, jelita grubego, żołądka czy układu oddechowego. Oprócz tego chroni przed czerniakiem.

Jakby tego było jeszcze mało, warzywo jest bogate w przeciwutleniacze, które stanowią skuteczną ochronę dla naszego serca i sieci naczyń krwionośnych. Dzięki tym substancją nasze naczynia i ich ścianki stają się mocniejsze i bardziej elastyczne.

A teraz coś dla ludzi walczących z nadwagą! Dzięki dużej zawartości chromu w brokule, zalecany on jest dla osób, które starają się schudnąć oraz cukrzykom, gdyż chrom łagodzi apetyt na słodycze i wspomaga pracę naszej trzustki.

Zalecany jest również osobą chorującym na anemię. Dzięki zawartości kwasu foliowego, żelaza oraz witamin z grupy B, wspomaga on wytwarzanie erytrocytów w naszym organizmie.

Natomiast nie wolno zapomnieć również o osobach mających problemy z kośćmi i chorujących na osteoporozę. Dzięki dużej zawartości wapnia i fosforu pozwoli nam skutecznie wzmocnić nasze kości i zmniejszyć ich łamliwość.

Dlatego uważamy, że warto, aby brokuł znalazł swoje miejsce w naszym codziennym menu. Jest warzywem tak wartościowym, że nie należy z niego rezygnować. Pamiętajmy, że najbardziej wartościowy jest latem, a w zimie to nie to samo :) Jedzmy póki czas :)










Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger