czwartek, 19 września 2013

Jak poskromić swój apetyt?

Wszyscy lubimy jeść. Każdy z nas ma inny apetyt. Zwiększa się lub zmniejsza pod wpływem czynników zewnętrznych i naszego trybu życia. Jednak nadmierny apetyt jest udręką osób odchudzających się. Jak sobie z nim poradzić?

Zaczynając swoją przygodę z odchudzaniem musisz dokładnie postanowić sobie aby zmienić swoje codzienne nawyki. Tłuste i kaloryczne potrawy oraz słodkie słodkości muszą zostać zastąpione na przykład lekkostrawnymi i zdrowymi warzywami, owocami, chudą szynką i razowym chlebem. Dobrze! Idziesz do sklepu, kupujesz towary, szafkę ze słodyczami zamykasz na klucz. Pierwszy dzień przeleciał... drugi jakoś też... ale trzeciego dnia dopada Cie taki głód, że nie jesteś w stanie się powstrzymać. Musisz coś zjeść bo Cie rozerwie. W końcu poddajesz się i pochłaniasz wszystko to co jest najbardziej zakazane.

Aby zapobiec gwałtownym napadom głodu wystarczy trochę wiedzy i silnej woli. Logiczny jest fakt, że proces odczuwania głodu i sytości leży w naszym mózgu. Jeśli go pobudzimy to staniemy się głodni, jeśli coś zjemy to poczujemy się syci po jakimś czasie.

Po zjedzonym posiłku odczujesz stan sytości, natomiast po kilku godzinach pokarm zostanie strawiony, żołądek prześle informacje do mózgu, że jesteś znowu głodny. Jest to pętla, która nigdy się nie zamyka. My musimy natomiast nauczyć się wykorzystywać ten proces aby skutecznie walczyć z głodem.

A więc jak poskromić "głoda"?

Przede wszystkim należy do każdego posiłku spożywać duże ilości wody. Woda pozwoli skutecznie rozciągnąć ściany żołądka i sprawi, że poczujemy się syci przez dłuższy czas. Oczywiście musi to być woda bez dodatków cukru. Najlepiej nie gazowana.

Oprócz tego nasze posiłki należy podzielić i rozłożyć w czasie. Najlepiej spożywać mniejsze posiłki co 3 godziny dziennie. Dzięki takiemu odżywianiu poziom glukozy we krwi będzie utrzymywać się na stałym poziomie.

Musisz bardzo uważać na niektóre owoce. Mimo, że są one bardzo zalecane przez dietetyków ze względu na duże ilości witamin natomiast są one również źródłem cukrów prostych, które nie są zalecane. Są to przede wszystkim winogrona, gruszki, banany oraz suszone owoce takie jak rodzynki, daktyle czy figi.

Na śniadanie spożywaj produkty wysokobiałkowe. Spożywaj jogurty, kefiry, nisko tłuszczowe sery twarogowe oraz ryby czy chude mięso. Przedłużają one poczucie sytości nawet o 10%.

Te kilka rad pozwoli wam skutecznie walczyć z głodem i tracić do kilku kilogramów w miesiącu. Wszystko zależy tylko od naszej wytrwałości, silnej woli i motywacji. Powodzenia!






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger