czwartek, 26 września 2013

Przegląd wybranych warzyw strączkowych

Warzywa strączkowe są bardzo potrzebne w naszej diecie, przede wszystkim są korzystne dla serca i nie powinnyśmy o nich zapominać.

Jakie warzywa strączkowe są dostępne w sklepach?

  • warzywa strączkowe świeże;
  • warzywa strączkowe suszone;
  • warzywa strączkowe w puszkach i mrożone;
  • warzywa strączkowe w gotowcach.


Najpopularniejszą rośliną strączkową w Polsce jest fasola. Fasola  trawi się powoli, daje uczucie sytości i w niewielkim stopniu odkłada się w tkance tłuszczowej. W szklance fasoli jest 500 kcal (suchej), a po jej ugotowaniu kaloryczność spada do 200 kcal.
Nie powinieneś o niej zapominać, ponieważ jest bardzo zdrowa,  nadaje się dla sercowców, nadciśnieniowców. Błonnik zawarty w fasoli obniża poziom złego cholesterolu we krwi, aż o 1/4. Na świecie uprawia się około 20 gatunków fasoli. Brytyjczycy spożywają ją na śniadanie, Chińczycy w postaci kiełków, a Polacy spożywają ją sporadycznie.
Fasole "piękny Jaś" uprawia się w Dolinie Dunajca. Polacy z reguły dodają ją do popularnej fasolki po bretońsku. I wcale nie ma nic wspólnego z Bretonią.

Fasolka szparagowa ma dwa razy więcej błonnika niż jabłko! Ma sporo witamin, np. witaminę C,PP, kwas foliowy i wiele jeszcze innych dobrodziejstw, a jest to przykładowo magnez, wapń, inozytol (zwiększa przemianę materii) oraz potas.
100 g ugotowanej fasolki szparagowej to tylko 27 kcal. Polacy uwielbiają fasolkę szparagową z masełkiem i bułką tartą. Ma ona w 100 g 120 kcal. Fasolka szparagowa zielona zawiera zdecydowanie więcej chlorofilu (niż żółta), który oczyszcza z toksyn oraz poprawia stan krwi.

Groch jest bardzo zdrowy. Ma, np. kwas foliowy, witaminę C oraz sporą dawkę składników mineralnych. Odmianą grochu jest groszek cukrowy. Spożywa się go w całości. Jest bogaty w witaminę: A, C oraz K oraz ma sporo błonnika.

Groszek zielony, dodawany na przykład do sałatki znajdziemy w sklepie w puszkach. PAMIĘTAJMY! zawiera on już cukier, więc opłuczmy go przed dodaniem.

Polecamy  także ciecierzycę, ponieważ zawiera wiele pierwiastków śladowych, dużą gamę witamin z grupy B, wit. C, wit. D. Doskonale podnosi skład potrawy, można ją dodać do kotletów mielonych. Ciecierzyca z puszki w 100 g zawiera 127 kcal. 

Reasumując, najmniej kaloryczna jest fasola szparagowa, sprzyja ona odchudzaniu. Najwięcej białka ma z kolei soczewica, a najwięcej błonnika znajdziemy w fasoli, cieciorce, zielonym groszku oraz bobie. Kupując bób warto powąchać go, ponieważ zepsuty ma zapach zepsutej padliny.


Źródło posta:
"Wiem co jem i co kupuję " Sezon 3,Odcinek 3

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger