piątek, 11 października 2013

Ach śpij kochanie, czyli jak zdrowo się wyspać

Czy doskwierają Ci trudności w zasypianiu, częste budzenie się w nocy, zbyt wczesne wstawanie? 
Niestety, na takie objawy skarży się coraz więcej osób. Nie można lekceważyć tych problemów, ponieważ zdrowy sen ma duże znaczenie dla naszej kondycji psychicznej i fizycznej.

Kiedyś na problemy ze snem skarżyły się z reguły osoby starsze, a teraz? Nawet ludzie młodzi. U niektórych wraz z wiekiem spada poziom melatoniny odpowiedzialnej za zdrowy sen. Przyczyny tych kłopotów mogą być spowodowane wszelakimi schorzeniami, ale mogą też wynikać ze stylu życia. Większość dnia spędzamy w pracy w zamkniętych pomieszczeniach, przy sztucznym świetle, wieczory i noce zarywamy, bo brakuje nam na to czasu przez dzień. W ten sposób rozregulowujemy sobie cykl dobowy i przyczyniamy się do problemów z zasypianiem.

Organizm człowiek jest jak mechanizm, który powonień funkcjonować według wewnętrznego zegara wyznaczającego dobowy cykl aktywności i snu. Zegar ten regulowany jest przez melatoninę. To właśnie ta substancja odpowiada za nasz rytm dobowy sprawia, ze organizm  wie, kiedy powonień czuwać i działać i działać, a kiedy odpoczywać. Melatonina wpływa nie tylko na zasypianie, ale także na długość i jakość snu. Jej niedobór sprawia, że sen jest płytki, często budzimy się, a rano wstajemy zmęczeni, ponieważ nasz organizm nie mógł się zregenerować. Odpowiednia długość snu (minimum 8 h) jest warunkiem naszej kondycji. Chroni nasz przed wyczerpaniem, pozwala uzupełnić siły konieczne do normalnego funkcjonowania.
Pamiętaj!!! bezsenność może być rezultatem problemów zdrowotnych,np. zaburzeń hormonalnych. 

Jak dobrze się wyspać:

  1. Wietrz regularnie pomieszczenia, w których śpisz
  2. Dobry na sen jest magnez, a bezsenność może być z jedną z przyczyn jego niedoboru
  3. Nie będziesz spał/a spokojnie, kiedy twój organizm jest odwodniony
  4. Przed snem weź relaksująca kąpiel 
  5. Nie zasypiaj przy włączonym telewizorze
  6. Wybieraj pościel z naturalnych tkanin, np. bawełny, która pozwala skórze oddychać

Skorzystaj już od dziś z naszych rad i zacznij się wysypiać, chociaż w weekendy. 



Źródło posta:
"Nasze zdrowie" Nr 3, 2013.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger