niedziela, 24 listopada 2013

Zdrowie siemię lniane.

Ostatnio robi furorę. Zmielone dodawane do jogurtów i innych potraw potrafi działać cuda. 







Jak stosować siemię lniane?

Przepis z Ożarowskiego: 2 łyżki nasion zalać 1,5 szklanki wody, ogrzewać powoli, gotować 10 min., przecedzić, dodać łyżkę syropu owocowego, pić po pół szklanki 2 razy dziennie między posiłkami.



Zawartość substancji odżywczych w 100 gramach produktu.


Kalorie:535
Masa:100 g
Białka:19 g
Tłuszcze:42 g
Tłuszcze Nasycone:4 g
Tłuszcze Nienasycone:36 g
Tłuszcze Trans:0 g
Węglowodany:28 g
Błonnik:27 g
Cukry:2 g








Istnieją kwestie sporne dotyczące tego, czy aby na pewno w 100 % siemię lniane jest zdrowe. Po więcej informacji na ten temat zapraszamy TUTAJ-Siemię lniane - to warto jeszcze o nim wiedzieć.




Źródło:
 *  https://hipokrates2012.wordpress.com/2013/08/25/siemie-lniane/
* http://kalkulatorkalorii.net/

2 komentarze :

  1. Witajcie, a wiecie coś więcej na temat gotowania jako naparu? jak to zrobić? też ma właściwości zdrowotne. Jak je także dodawać do zup czy sosów? Bo na opakowaniu z apteki piszą, że jest taka możliwość, ale nie iwem jak aplikować to siemie lniane w tej postaci, pomożecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o przygotowywanie naparów to zapraszamy serdecznie do Naszych starszych wpisów:
      http://modnystyl2013.blogspot.com/2014/06/przygotowywanie-wyciagow-wodnych-w.html
      I tutaj:
      http://modnystyl2013.blogspot.com/2014/06/wyciagi-roslinne-i-ich-otrzymywanie.html

      Chodzi Panu o dodawanie siemia lnianego do posiłków? Tak, oczywiście jest taka możliwość.

      Na samym początku należy pamiętać, że nie powinno się spożywać siemia lnianego w całości, należy je mielić i zjadać najlepiej do 20 minut od zmielenia ( ze względu na bardzo szybką utratę wartości ).

      Nie warto kupować już gotowego, zmielonego siemia lnianego, najlepiej mielić go na bieżąco w małych ilościach. ( tyle ile potrzebujemy do posiłku i nie więcej )

      Siemie lniane posiada łagodny i charakterystyczny smak, który sprawia, że pasuje praktycznie do każdej potrawy. Można dodawać go na kanapki, do serków, past, sosów, sałatek.

      Siemie lniane a właściwie olej z siemienia lnianego jest bardzo bogatym źródłem kwasów omega, które są niezbędne dla Naszego zdrowia. Dlatego samo olej tak samo jak olej z wiesiołka czy ogórecznika lekarskiego może być swobodnie dodawany do wszelkich sałatek czy surówek. Nie zapominajmy również o oliwie z oliwek :)

      Można dodawać zmielone siemie lniane do jogurtów czy szejków owocowych. Podobnie jak czyni się z nasionami ostropestu.

      Dodatkowo można zrobić sobie leczniczy kisiel z siemia lnianego, który wspomaga leczenia biegunek.

      Oprócz tego dodaj się go do ciast i ciasteczek zbożowych jako doskonałe uzupełnienie matrycy smaków :)

      Przepisów w internecie jest mnóstwo i na pewno Pan/Pani coś ciekawego dla siebie znajdzie :)

      Jeśli chodzi o postać siemienia lnianego to należy aplikować go w postaci zmielonej najlepiej 2 razy dziennie ( nie ma raczej żadnych przeciwwskazań jeśli chodzi o ilość )

      Natomiast jeśli chodzi o olej z siemienia lnianego to wystarczy jedna do dwóch łyżeczek dziennie, również rano i wieczorem. Należy przechowywać go w ciemnym i zimnym miejscu. Jeśli stanie się gorzki to nie nadaje się już do spożycia.

      Usuń

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger