czwartek, 23 stycznia 2014

Strzeż się pszenicznej pułapki!

Czy wszechobecna pszenica jest powodem występowania wielu chorób cywilizacji? Dlaczego tak krytykuje się pszenice i uważa się ja za wroga? Przeczytajcie sami!

Najczęściej nie wiemy, że po spożyciu smacznego wypieku z pszenicy wysoko szybuje nie tylko nasz nastrój, lecz także poziom glukozy. Unosi się wyższy niż po spożyciu białego cukru! Indeks glikemiczny (IG) wskazuje, o ile poziom glukozy we krwi wzrasta w ciągu 2-3 godzin po zjedzeniu określonego produktu. I tak pełnoziarnisty chleb pszenny ma IG równy 70, ten z białej maki 80, pieczywo francuskie 95, a zwykły cukier. Niewiele pokarmów może się pochwalić aż tak wysokim IG jak produkty pszenne. W tej grupie znajdują się jeszcze suszone owoce bogate w cukier, takie jak daktyle i figi, poza tym mąka kukurydziana, ryżowa, ziemniaczana.

Źródło: http://eng.letscc.net/detail.php?idx=141155&k=pszenica

Doktor Williams Davies, autor książki "Dieta bez pszenicy", uważa ją za gorszą od zawartości cukierniczki wyjadanej łyżeczką. Produkty pszenne powodują wysoki szczytowy poziom cukru we krwi oraz nagły jej spadek.  Jeśli skrajne wartości cukru oraz insuliny występują cyklicznie, dochodzi do nagromadzenia się tłuszczu zwłaszcza w rejonie brzucha. Przetłuszczona staje się wątroba, nerki, trzustka, jelita, a nawet serce. Jako niechciany gratis otrzymujemy objaw zewnętrzny - pszenny brzuch, rożnego kształtu, wielkości i konsystencji.  Nadmiar tkanki tłuszczowej utrudnia prawidłowe działanie insuliny. 

 Amylopektyna A
Pszenna amylopektyna A jest jedną z głównych oskarżonych w tym procesie, ponieważ podwyższa  poziom cukru w stopniu większym niż inne substancje, dostarcza licznych okazji do wystąpienia stanów zapalnych oraz sprzyja gromadzeniu się tłuszczu trzewnego. Jeśli taki stan utrzymuje się długo, rozwija się cukrzyca typu 2. Im wyższy poziom glukozy, tym więcej związków AGE (końcowe produkty zaawansowanej glikacji) i tym szybsze procesy rozpadu w wyniku starzenia. Skutki działania pszenicy docierają do mózgu w postaci morfinopodobnych egzorfin. To one odpowiadają za nasze przywiązanie do wszystkiego, co pszenne i karzą nam jeść więcej, więcej. Fakt usunięcia pszenicy z menu spowoduje że dzienne spożycie kalorii zmniejszy się o około 400 kcal. Dr Davis pisze, że rezygnacja z pszenicy oznacza utratę nawet 20 zbędnych kilogramów w ciągu miesiąca. 

Co zamiast pszenicy?
Zamiast produktów pszenicznych nakładajmy na swój talerz nieco więcej innych potraw, zwracając uwagę na ich jakość. Niech to będą: warzywa, owoce, nieprażone orzechy, oleje, mięsa i jajka, ryby, sery typu tofu, grzyby, zioła, masło sezamowe, siemię lniane.

Wszechobecna pszenica

Warto zauważyć, że pszenica jest w naszym jadłospisie wszechobecna, co powoduje, że jemy jej naprawdę dużo, praktycznie przy każdym posiłku oraz między posiłkami! Czasem nawet tego nie dostrzegamy, jest przykładowo dodawana do chipsów, muesli, batoników czekoladowych, ketchupu, zup w proszkach. 

Proponujemy chociaz część produktów pszennych zastąpić nowymi smakami. Przy okazji polecamy lekturę ciekawej książki Dr Williama Davisa pt. "Dieta bez pszenicy", aby lepiej zgłębić ten temat. 

Źródło: http://eng.letscc.net/detail.php?idx=141155&k=pszenica



Materiał w całości zaczerpnięty z magazynu "Moda na Zdrowie"

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger