poniedziałek, 19 maja 2014

10 zasad zdrowego jedzenia








  1. Jedz więcej warzyw niż owoców. Pięć porcji owoców zawiera 18-19 łyżeczek cukru. Zaledwie dziesięć pojedynczych owoców winogron zawiera tyle cukru co porcja lodów.
  2. Jedna zaledwie 150 ml szklanka 100-procentowego soku owocowego (szczególnie z kartonu) może zawierać dzienną porcję cukru.
  3. Koktajle owocowe powinny zawierać miąższ owoców razem z nasionami. Taki koktajl zalicza się jako dwie dzienne porcje, jeśli zawiera co najmniej 80 gramów dwóch różnych warzyw i owoców.
  4. Mrożone warzywa są zdrowe. Zawierają często więcej witamin i minerałów niż świeża żywność.
  5. Nie sądź, że warzywa nie zawierają cukru. rzepa ma go tyle co batonik Mars
  6. Zwykłe i słodkie kartofle, maniok, czy banany nie są polecane jako będące odpowiednikiem chleba i makaronów.
  7. Można jeść suszone owoce, ale nie za dużo. Porcja nie powinna przekraczać 30 gramów. Przykładowo dwie figi, czy trzy łyżki rodzynek, suszonych porzeczek lub owoców żurawiny.
  8. Gotowana fasola, podobnie jak inne strączkowe warzywa, jest zalecana. Typowa porcja to trzy kopiaste łyżki.
  9. Banany są pożytecznym źródłem energii, ale jeden zawiera tyle cukru co kawałek ciasta.
  10. Warzywa i owoce z puszki są akceptowane, ale tylko wówczas, gdy są w zalewie niesłodzonej.

/źródło: Dziennik Zachodni, maj 2014/

2 komentarze :

  1. Zgadzam się.
    Mało osób wie, że owoce zawierają aż tak dużo cukrów, ograniczają słodycze, podjadając owoce, a to praktycznie to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, masz rację Olu i dlatego owoce powinno się jeść tylko do południa, bo wtedy organizm je lepiej trawi. Do wszystkiego trzeba podchodzić z umiarem.

      Usuń

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger