wtorek, 20 maja 2014

Odpoczynek, a zdrowie

Dzisiejsze życie charakteryzuje się szybkim tempem, co wiąże się ze stresem i wyczerpaniem. Przemęczenie jest jednym z najczęstszych powodów wizyt u lekarza. Często ciężko jest zasnąć i odpocząć w spokoju. 


Sen jest niezbędny dla zachowania równowagi umysłowej i zdrowia. Pozwala ciału zregenerować się i wspomaga proces zdrowienia. Odpoczynek wzmacnia system odpornościowy i wydłuża życie. Jeżeli pozbawiamy się odpowiedniej ilości snu, powstają niedobory w zasobach energii. Jeżeli dzieje się tak przez dłuższy czas, można spodziewać się zmniejszenia odporności na choroby i stres.

Ile snu potrzeba? Osobie dorosłej zwykle wystarcza od 7 do 8 godzin dziennie. Godziny przed północą wpływają najbardziej regenerująco na organizm. 

Najlepszymi lekami nasennymi są środki naturalne:
  1. Każdego dnia poświęć czas na ruch, który jest najskuteczniejszy w walce z przemęczeniem umysłowym i emocjonalnym.
  2. Weź ciepłą kąpiel ( nie gorącą ), włącz przyjemną muzykę, zapal świece. Taka kąpiel wpływa bardzo odprężająco na ciało i umysł.
  3. Kładź się spać i wstawaj o regularnych porach.
  4. Pusty żołądek zapewnia lepszy sen. Kolację zjadaj kilka godzin przed pójściem spać.
  5. Znajdź czas na pracę i odpoczynek, to rozwiązanie pozwoli zachować równowagę.

Źródło: "Zdrowie - Twój wybór" - Hans Diehl, Alieen Luclington, Grażyna Kuczek

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger