wtorek, 5 sierpnia 2014

Nasiona chia


Nasiona chia (szałwii hiszpańskiej) lecznica moc ukryta w małych ziarenkach :) 

Nasiona można dodawać całe lub zmielone do musli, jogurtów, sałatek oraz wypieków.
Można je także namoczyć w wodzie lub soku i używać jako naturalny zagęszczać do zupy.







Uwaga! Dzienne spożycie nasion nie powinno przekroczyć 15 g (ok. 2-3 łyżeczki). 

Przeciwwskazania w przypadku stosowania:
- mogą doprowadzić do obniżenia ciśnienia rozkurczowego serca do wartości krytycznych i niebezpiecznych dla zdrowia. ( Osoby chorujące na niskie ciśnienie nie powinny ich spożywać )
- należy stosować nasiona przez pewien czas a następnie zrobić przerwę (aby uniknąć przyzwyczajenia)
- nie łączyć z innymi nasionami bogatymi w witaminę B17
- nie stosować w czasie ciąży
- mogą wywoływać reakcje alergiczne ze względu na zawartość białek
- nie łączyć z lekami na krzepliwość krwi ani nadciśnienie
- zawierają kwas alfo-linolenowy ( tzw. ALA ) który zwiększa zachorowanie na raka prostaty ale zmniejsza zachorowanie na raka piersi

Dawkowanie:
dorośli 15g dziennie ( około 2 łyżeczek )
- dzieci - nie więcej niż 1 łyżeczka

Zawartość substancji odżywczych w 100 gramach produktu!

Kaloryczność:


Węglowodany:


Minerały:


Witaminy:


Tłuszcze i kwasy tłuszczowe:


Źródło:
www.kalkulatorkalorii.net
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/szalwia-hiszpanska-nasiona-chia-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_36493.html

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger