piątek, 4 września 2015

Czego jeszcze nie wiesz o soli kamiennej?

Sól kamienna jest oczyszczona i pozbawiona dodatkowych składników. Sól zwane także solą kuchenną jest obowiązkowo wzbogacana jodkiem lub jodanem potasu (sól kamienna do przetworów nie jest jodowana). 



Za mało soli?
Niedobór sodu daje o sobie znać bólami głowy i sennością, ponieważ spada ciśnienie krwi. Jeśli więc dużo ćwiczysz, dodaj do butelki wody szczyptę soli (najlepiej himalajskiej). Warto podczas intensywnego treningu mieć przy sobie wysokosodową wodę mineralną lub napój izotoniczny. 

Bezpieczna ilość
Według WHO bezpieczna ilość to  5 g, czyli łyżeczka dziennie, wliczając w to sól z jedzenia.  Najwięcej ukrytej soli znajdziecie w gotowych wędlinach (2-4 g w 100 g), konserwach, gotowych sosach, bulionach w wersji instant. Sporo soli znajduje się także w jedzeniu typu fast food. 




Źródło:
http://www.codogara.pl/7622/sol-i-jej-wlasciwosci/
"Be Active" numer 2. 

2 komentarze :

  1. Bardzo przydatny post :) no niestety, sam woda po treningu nie wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do normalnego picia stosujemy sól himalajską. Można zrobić sobie własny elektrolit :)

      Usuń

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger