piątek, 16 września 2016

SFD.PL - WHEY - Koncentrat białka serwatkowego o smaku czekolady

Cześć Wam. Dzisiaj po raz kolejny chcemy przyjrzeć się bliżej produktom sportowym marki AllNutrition dystrybuowanym przez SFD.PL. Tym razem będziemy chcieli omówić Wam dokładniej koncentrat białka serwatkowego AllNutrition WHEY, który przeznaczony jest dla ludzi, którzy chcą zwiększyć przyrost tkanki mięśniowej poprzez skuteczne dostarczanie białka i systematyczne treningi.





Czym właściwie jest białko?

Białko należy do specjalistycznej grupy protein. Jest jednym z najbardziej istotnych makroskładników pokarmowych, nie ma życia bez białka i wszystko jest białkiem.  To cząsteczki budujące nasze mięśnie oraz wchodzą w skład wielu enzymów. Są strukturami wielkocząsteczkowymi, których zaliczamy do aminokwasów.

Należy pamiętać, że białka nie są wchłaniane przez nasz organizm nigdy w całości. Muszą być zawsze najpierw dokładnie strawione przez nasz organizm a następnie rozbite na poszczególne i mniejsze aminokwasy.

Jakie białka wyróżniamy?

Ze względu na czas wchłaniania, białka dzielimy na kilka poszczególnych grup. Pierwszą grupą są białka wolno wchłanialne do których możemy zaliczyć białka mleczne lub białka roślinne zwane inaczej kazeiną. Białka o średnim czasu wchłaniania czyli białka jaj znana pod nazwą owoalbuminy. Dodatkowo białka szybko wchłanialne do których zaliczamy produkty mleczne w tym serwatki. Opisywany tutaj produkt jest koncentratem białka serwatkowego, dlatego należy do grupy białek szybko wchłanialnych.

Jednak jak się okazuj sama szybkość wchłaniania białek nie ma znaczenia, szybkość wchłaniania białka nie wpływa na skuteczność przyrostu masy mięśniowej. Jest to jeden z mitów.

Gdzie znajdziemy duże ilości białek?

Białka znajdziemy w wielu rodzajach żywności spożywanej każdego dnia. Białka roślinne jak i zwierzęce znajdziemy w roślinach strączkowych, warzywach, niektórych owocach, różnego rodzaju mięsie lub rybach. Dodatkowo w produktach mlecznych, serach oraz pozostałych produktach zaliczanych do produktów nabiałowych.

Można spotkać się opinią, że produkty mleczne nie są zbyt dobrym źródłem białka. To prawda, same sery czy produkty mleczne, samego białka zawierają dość mało. Natomiast jest ono bardzo dobrze przyswajalne.



Różnica pomiędzy białkiem roślinnym a zwierzęcym?

Białka pozyskiwane z roślin jak i zwierząt różnią się długością łańcucha aminokwasów oraz ilością kompletnych aminokwasów w nich zawartych oraz przyswajalności.

Mówi się, że białka roślinne są gorsze od białek zwierzęcych. Niektórzy twierdzą, że białka roślinne nie posiadają całego kompletu aminokwasów. Nie jest to prawdą, białka roślinne zawarte np w ryżu czy komosie ryżowej posiadają pełny komplet dobrze przyswajalnych aminokwasów.

Najlepszym rozwiązaniem będzie korzystanie z obu grup białek. Nie należy ograniczać się tylko do jednego rodzaju białka a należy korzystać z obu.

Czym jest przyswajalność białka?

Przyswajalność białka mówi nam w jakim stopniu proteiny wykorzystywane są przez nasz organizm w najbardziej skuteczny sposób. 

Wcześniej przyswajalność była wyznaczana przy użyciu wskaźnika BV (biologic value) który twierdził, że najlepiej przyswajalną grupo białek były izolaty białka serwatkowego. Aktualnie nie jest do końca wiarygodny.

Aktualnie kieruje się wskaźnikiem PDCAAS czyli skorygowanym wskaźnikiem strawności białek aminokwasów, który kieruje się ilością zapotrzebowania organizmu danego człowiek na białko w danej chwili. Według najnowszego i najbardziej wiarygodnego wskaźnika do najlepiej przyswajanych białek należą białka serwatkowe, białka jaj oraz białka sojowe. 

Dzienne zapotrzebowanie na białko według WHO?

Jak się okazuje według Światowej Organizacji Zdrowia, dzienne zapotrzebowania na białko danego organizmu, wynosi 0.8 g na 1 kg masy ciała człowieka. Oczywiście u osób trenujących może być one dużo wyższe i powinno zostać dobierane w sposób indywidualny. Zapotrzebowanie na białko u sportowców wzrasta stosunkowo od 50% do nawet 200%. Oczywiście organizm jest w stanie przyswoić większe ilości białka. 

Czy duże spożycie białka przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej?

Niestety, białko nie jest magicznym składnikiem, który sprawia, że samo jego spożycie przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej. Jest to spory mit. Niezbędna jest również odpowiednio zbilansowana dieta oraz dostarczenie innych składników odżywczych w połączeniu z treningiem siłowym.

Czy suplementy białkowe są niezbędne do dostarczenia odpowiedniej ilości białka?

Na szczęście nie jest to prawdą. Same białko jest dobrze przyswajalnym składnikiem, który powinien być dostarczany poprzez składniki odżywcze z naszej codziennej diety. Dieta powinna obfitować w różne rodzaje białek, które nasz organizm w łatwy sposób może sobie przyswoić.

Same dodatkowe suplementy nie są konieczne i zaleca się je raczej dla osób, które nie są w stanie przyswoić sobie odpowiedniej ilości białka w codziennej diecie. A dobra dieta to podstawa odpowiedniego treningu.

Czym są aminokwasy rozgałęzione?

Aminokwasy należące do grupy rozgałęzionych, które znajdują się w drogich i mocno promowanych odżywkach BCAA, wpływają pozytywnie na przyrost masy mięśniowej i łagodzą zmęczenie po treningu. Jak się okazuje, nie są one konieczne do odpowiedniego przyswojenia a znajdziemy je np w mięsie drobiowym z kurczaka.

Różnica tkwi głównie w szybkości przyswajania substancji. W przypadku suplementów dostarczane są one w błyskawiczny sposób, natomiast w przypadku produktów odżywczych w diecie dzieje się to dość wolno.

Jaka jest rola białka w organizmie ludzkim?

Białko jest najbardziej istotnym składnikiem naszej diety i w naszym organizmie pełni kilka istotnych ról takich jak:

1. Regeneracja organizmu po urazach, treningach lub chorobach,
2. Przyśpieszenie budowanie masy mięśniowej.
3. Wzmocnienie skóry, włosów oraz paznokci.
4. Wchodzą w skład mleka matki oraz hormonów.
5. Wzmacniają nasz układ odpornościowy.
6. Należą do naturalnego paliwa naszego organizmu
7. Należą do nośników witamin oraz niezbędnych substancji odżywczych.

W przypadku treningu siłowego lub jakiejkolwiek innej aktywności fizycznej, białko jest niezbędnym składnikiem, który wpływa pozytywnie na procesy zachodzące w naszym organizmie. Pamiętajmy jednak, że w przypadku osób, które odżywiają się w sposób racjonalny, dodatkowa suplementacja z zewnątrz nie musi być konieczna.

Sam produkt AllNutrition WHEY jest koncentratem białka serwatkowego czyli należy do grupy białek najszybciej i najlepiej przyswajalnych. Pozwala nam uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na białko w przypadku gdy nasz aktualny posiłek w ten składnik nie obfituje.

W naszej codziennej diecie zawsze białka było sporo. Było to białko pozyskiwane z nabiału, z jaj i z mięsa. Nie brakowało również białka roślinnego obecnego w nasionach strączkowych. Dlatego nigdy nie uważaliśmy aby dodatkowe dostarczanie białka z zewnątrz było konieczne.



Jednak w przypadku gdy systematycznie zaczęliśmy trenować na siłowni, zmieniło się nasze podejście do białka. Pomijając same zapotrzebowanie na białko, które każdy człowiek musi uzupełnić, pomaga ono również skutecznie zregenerować organizm po wyczerpującym treningu. Dlatego warto również o nim pomyśleć.

Produkt zamknięty został w standardowym opakowaniu o pojemności 900 g czyli prawie kilo białka pozyskanego z serwatki w formie mocno skoncentrowanej. Wewnątrz opakowania znajdziemy wygodną, plastikową miarkę, która pozwala na dokładne i odmierzone aplikowanie białka do bidonu a następnie rozpuszczanie go w wodzie. Właściwie białko w kontakcie z wodą robi się momentalnie grysikowe, gęstnieje i później trudno go dokładnie rozmieszać z wodą. Dlatego warto do bidonu nasypać sobie najpierw odmierzoną ilość białka i podczas mieszania z wodą, wykonywać ruchy rotacyjne aby się miksowało.

Białko smakuje bardzo dobrze. Szczerze mówiąc przypomina kaszkę, którą można zjadać na sucho pełnymi łyżkami. Jest słodkie, jednak mocno zapycha i nie można zjeść go jakoś specjalnie dużo. Oczywiście nie należy przesadzać aby się nie prze białkować.

Oczywiście samo białko może być wykorzystane do produkcji własnych wypieków lub batonów proteinowych. Nie musimy za każdym razem białka rozpuszczać w wodzie, co może być dość monotonne. Batony proteinowe mogą służyć nam jako wygodna przekąska w ciągu dnia i przede wszystkim możemy je zabrać ze sobą wszędzie.

Jeśli chodzi o cenę produktu to w sklepie dystrybutora SFD.PL jest ono dostępne w cenie około 50 złotych za opakowanie o wadze prawie 1 kg. Naszym zdaniem taka cena mimo iż wydaje się dość wysoka jest do zaakceptowania. Pamiętajcie również, że dla naszych czytelników przygotowaliśmy -10% rabatu. Produkt znajdziecie tutaj:


Pamiętajcie również o rabacie -10% na wszystkie produkty marki AllNutrition, które aktualnie nie są objęte promocją w sklepie SFD.PL dla wszystkich naszych czytelników. Hasło "ZdrowoNaturalnie10".


Serdecznie polecamy Wam wszystkie produkty marki AllNutrition dostępne w sklepie SFD.PL. Jeśli ktoś z Was trenuje systematycznie i poszukuje dobrego źródła białka poza dietą, to warto zainteresować się ich produktami. Polecamy!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy pozostawiony komentarz!
Anonimie, bardzo Cię prosimy, podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej Ci odpowiedzieć.

Miłego dnia życzy :-)
ZdrowoNaturalnie.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 ZdrowoNaturalnie.pl , Blogger