Jak ułożyć dobrą dietę?

J

Aby uzyskać posiłek niskokaloryczny trzeba ograniczyć lub wyeliminować z jadłospisu te pokarmy, które są przeładowane kaloriami zastępujące je tymi, które są wyraźnie mniej kaloryczne, a jednak satysfakcjonują i sycą. Trzeba zapoznać się z kalorycznością substancji i produktów pokarmowych aby zdać sobie sprawę czego należy unikać, co zaś będzie sprzymierzeńcem na talerzu w walce z nadwagą. Aby stracić 1 kg masy ciała w czasie jednego tygodnia trzeba uzyskać bilans energetyczny około 1000 kcal. O tyle mniej kalorii powinny zawierać nasze posiłki łącznie w ciągu dnia. Skoro przeciętne zapotrzebowanie osoby dorosłej na kalorie w ciągu doby wynosi 2000-2500 kcal, to racjonalna dieta nisko-energetyczna powinna wynosić 1000-1500 kcal. Dieta taka musi zawierać wszystkie substancje pokarmowe w odpowiedniej ilości i jakości, musi być bogata w błonnik, sole mineralne i witaminy. Natomiast powinna być pozbawiona pustych kalorii czyli np. białego cukru, nadmiaru tłuszczu czy alkoholu.

Stosując się do tych kilku zasad podanych powyżej, jesteśmy w stanie sami dobrać sobie dietę w taki sposób aby nasze odchudzanie nie było koszmarem ale bardzo ciekawym doświadczeniem. W kolejnym poście dowiemy się dlaczego należy spożywać produkty wysoko-błonnikowe w okresie odchudzania.



dieta-1000kcal-8693203

Do części trzeciej: Spożywaj produkty wysokobłonnikowe

About the author

Redakcja

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta