Kasza bulgur

K

Otrzymywana jest z gotowych, gniecionych i wysuszonych ziaren pszenicy durum. Zawiera sporą dawkę błonnika i skarbnicę kwasu foliowego. Sprawdźcie, jakie właściwości jeszcze skrywa  kasza bulgur.

Jak ją gotować?

Kaszę bulgur zalej lekko osolonym wrzątkiem w proporcji 1:2,5 (1 porcja kaszy na 2,5 porcje wody). Następnie gotuj bez przykrycia ok. 7 min. Po tym czasie zdejmij z ognia, przykryj i pozostaw do spęcznienia.[1]

Wartości odżywcze w 100 g produktu (kasza ugotowana):

Wartość energetyczna – 83 kcal Białko ogółem – 3.08 g Tłuszcz – 0.24 g Węglowodany – 18.58 g (w tym cukry – 0.10) Błonnik – 4,5 g

Minerały

Wapń – 10 mg Żelazo – 0.96 mg Magnez – 32 mg Fosfor – 40 mg Potas – 68 mg Sód – 5 mg Cynk – 0.57 mg

Witaminy

Tiamina (B1) – 0.057 mg Ryboflawina (B2) – 0.028 mg Niacyna (B3) – 1.000 mg Witamina B6 – 0.083 mg Kwas foliowy – 18 ug Witamina A – 2 IU Witamina E – 0.01 mg Witamina K – 0.5 ug

Źródło danych: USDA National Nutrient Database

bulgur-7533439

Źródło:

– www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza-bulgur-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze-kaszy-bulgur_36948.html

– www.wiecejnizzdrowie.pl/kasza-bulgur/

About the author

Redakcja

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta