Nasiona chia

N


Nasiona chia (szałwii hiszpańskiej) lecznica moc ukryta w małych ziarenkach 🙂 

Nasiona można dodawać całe lub zmielone do musli, jogurtów, sałatek oraz wypieków. Można je także namoczyć w wodzie lub soku i używać jako naturalny zagęszczać do zupy.



chia-4215654

Uwaga! Dzienne spożycie nasion nie powinno przekroczyć 15 g (ok. 2-3 łyżeczki). 

Przeciwwskazania w przypadku stosowania:

– mogą doprowadzić do obniżenia ciśnienia rozkurczowego serca do wartości krytycznych i niebezpiecznych dla zdrowia. ( Osoby chorujące na niskie ciśnienie nie powinny ich spożywać ) – należy stosować nasiona przez pewien czas a następnie zrobić przerwę (aby uniknąć przyzwyczajenia) – nie łączyć z innymi nasionami bogatymi w witaminę B17 – nie stosować w czasie ciąży – mogą wywoływać reakcje alergiczne ze względu na zawartość białek – nie łączyć z lekami na krzepliwość krwi ani nadciśnienie – zawierają kwas alfo-linolenowy ( tzw. ALA ) który zwiększa zachorowanie na raka prostaty ale zmniejsza zachorowanie na raka piersi

Dawkowanie:

– 

dorośli 15g dziennie ( około 2 łyżeczek ) – dzieci – nie więcej niż 1 łyżeczka Zawartość substancji odżywczych w 100 gramach produktu!

Kaloryczność:

s-7028197

Węglowodany:

weg-7593090Minerały

: min-3581179
Witaminy: wit-6259052
Tłuszcze i kwasy tłuszczowe: fat-3983026
Źródło:
www.kalkulatorkalorii.net
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/szalwia-hiszpanska-nasiona-chia-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_36493.html

About the author

Redakcja

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta