Nie taka zła cebula i czosnek

N

Cebula i czosnek to warzywa nie zawsze tolerowane przez wszystkich ludzi w swoim jadłospisie. Niektórzy zajadają się nimi, inni unikają jak ognia. Czy wiemy jakie korzyści może przynieść ich spożywanie?

Od bardzo dawna warzywa te znajdują zastosowanie w domowych aptekach. Nie są lekarstwami lecz możemy zaliczyć je do grupy profilaktycznych. Chroniły przed dżumą lub czarną ospą ale to nie wszystko z tajemnic, które w sobie skrywają. Warzywa te posiadają silne właściwości antybakteryjne i antyseptyczne, są doskonałym naturalnym antybiotykiem podczas leczenia gryp, przeziębień. Systematyczne spożywanie czosnku i cebuli może wyeliminować praktycznie całkowicie zachorowania na przeziębienia i grypy. Oprócz tego wzmacniają naszą odporność i likwidują wiele bakterii, drobnoustrojów, które rozwijają się w naszym organizmie często o tym nie wiedząc. Następne korzyści, które płyną ze spożywania tych warzyw to wspomaganie trawienia i apetytu, obniżają poziom glukozy we krwi, służą jako środku wykrztuśne. Zapobiega występowaniu owrzodzenia, wysypek, chyba, że nasz organizm jest na cebule i czosnek uczulony. Jest bogata w szereg witamin A,B,C, szczególnie zalecana dla osób młodych, bogata w liczne sole mineralne i pierwiastki potrzebne do naszego rozwoju. Zawiera duże ilości wapnia i krzemu, który niezbędny jest do wzmocnienia budowy kości. Dzięki siarce, jodowi, potasowi cebula ma silne właściwości oczyszczające i przeciwinfekcyjne. Niestety cebula nie należy do jarzyn nisko strawnych, zalega długo w naszym żołądku. W 10 dkg cebuli znajduje się około 50 kilokalorii. Zalecana jest szczególnie zimą, gdy brakuje nam witamin a nasilone jest działanie chorób, w połączeniu z kapustą kiszoną tworzy znakomitą surówkę do naszego obiadu. Smacznego 🙂 r-7965708

About the author

Redakcja

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta