Witajcie ponownie Panie i Panowie. Dzisiaj chcemy poruszyć temat bardzo ważny, mianowicie suplementację witaminą D3 oraz K2 pod kątem treningu siłowego i zdrowia ogólnego. Te dwie witaminy niestety zostały zlekceważone przez wielu specjalistów, którzy nie przypisywali im znaczącej roli w naszym organizmie. Na szczęście od pewnego czasu się to zmieniło, lekarze otwierają oczy i podchodzą do tego tematu bardziej poważnie. My suplementujemy witaminę D3 oraz K2 od bardzo dawna, zanim ten temat stał się modny, stosowaliśmy produkty różnych marek, jednak jakiś czas temu w nasze ręce wpadły produktu marki ALLNutrition, których dystrybutorem jest firma SFD.PL, zajmująca się sprzedażą suplementów diety dla sportowców i osób aktywnych. O produktach będziemy pisać dzisiaj razem, gdyż należy stosować je łącznie i wykorzystać efekt synergii swojego działania. Siadajcie wygodnie i czytajcie.picmonkey2bcollage-4454544

Temat jest bardzo poważny i warto się nim zainteresować. Te witaminy niezbędne są dla każdego z Nas, nie są przeznaczone tylko i wyłącznie dla sportowców. Nasz naród, ciągle zabiegany, zapracowany, spędzający czas w biurach i zamkniętych pomieszczeniach, odżywiający się szybko i nie dbale, cierpi na niedobory tych właśnie witamin, które grożą powstawaniem wielu chorób.

Aby faktycznie zrozumieć dlaczego obie witaminy są dla Nas tak bardzo istotne i dlaczego jedna z nich nie może istnieć bez drugiej, należy zacząć od początku. Temat jest tak bardzo obszerny, że można byłoby napisać o nim dużą i rozwlekłą książkę. 

Pamiętajcie również, że dawne normy WHO i innych organizacji medycznych dotyczących norm stosowania i stężenia witaminy D3, K2 lub każdej innej są już dawno przestarzałe. Medycyna idzie do przodu, badania również. Wszelkie normy, które zostały ustalone i powszechnie akceptowane przez lekarzy pochodzą z początku 20 wieku i są już dawno nie aktualne. Warto zapoznać się z nowymi badaniami, najlepiej tymi lekarzy zagranicznych i uniwersytetów. Przykry jest fakt, że wielu lekarzy nie chce się dalej kształcić i zagłębiać w badania.

Niestety wielu lekarzy nadal lekceważy istotne znaczenie witaminy D lub zaleca krytycznie niskie i nic nie znaczące normy witaminy D rzędu 400  IU, które nie wykazują żadnego działania na nasz organizm.

Do tematu postaramy się podejść w sposób mocno medyczny i będziemy bardzo często odwoływać się do książki zacnego człowieka, pana Jerzego Zięby “Ukryte Terapie”, którego cenimy i mocno szanujemy za swoją wiedzę i otwartość na ludzi.

Witamina D3

Jest jedną z najbardziej istotnych witamin niezbędnych do utrzymania dobrego zdrowia organizmu. Pierwotnie kojarzona głównie jako jedna z witamin odpowiedzialnych za ochronę przed krzywicą. Ale czy słusznie? Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy to jedyna cecha za która powinniśmy znać i doceniać witaminę D3? Dlaczego zaleca się ją dzieciom oraz kobietom w ciąży? Czy niedobory witaminy D3 są przyczyną powstawania poważnych chorób? Tyle pytań a tak mało odpowiedzi.

Jak się okazuje, sens i działanie witaminy D znacznie wykracza poza układ kostny człowieka, zostało to udowodnione przez wiele publikacji naukowych. Dlatego ogromnym błędem jest traktowanie witaminy D jako substancji mającej tylko i wyłącznie wpływ na nasze kości oraz chroniącej Nas przed krzywicą czy łamliwością kości.

Oprócz tego warto wiedzieć, że witamina D jest tak ważna dla Naszego organizmu, że jej receptory znajdują się na większości komórek całego ciała. Praktycznie w każdej, żywej, komórce człowieka. Mało tego, każda ludzka komórka reaguje na odpowiednią ilość witaminy D.

A więc teraz pamiętajcie… Optymalny poziom witaminy D w organizmie powinien utrzymywać się na poziomie 60 ng/ml. Warto o tym pamiętać.

p1190926-8740412

Idąc dalej należy zastanowić się jakie konkretne korzyści wnosi w nasze życie systematyczne stosowanie witaminy D i przed jakimi chorobami może Nas uchronić? Jest tego trochę i tutaj warto odwołać się dalej do książki pana Jerzego Zięby “Ukryte Terapie” w której autor a właściwie ekspert i autorytet wypowiada się o nich na prawdę pozytywnie i z dużym naciskiem. Jeśli ktoś faktycznie ma w domu książkę i ją czytał to będzie wiedział o czym mówimy.

“Witamina D jest skutecznym lekarstwem chroniącym przed chorobami przewlekłymi i nowotworami”

Jak się okazuje, niedobory witaminy D, na które cierpią ludzie w tym my Polacy, naraża Nas na zwiększone zachorowanie na choroby przewlekłe, związane z układem immunologicznym jak i powstawanie nowotworów.

“Obecność dużej dawki witaminy D we krwi zwiększa produkcję zespołów białkowych”

Jak się okazuje, utrzymanie odpowiedniego poziomu witaminy D w naszym organizmie, przyśpiesza jak i zwiększa produkcję wyspecjalizowanych zespołów białkowych, które wykazują silne działanie bakteriobójcze i wirusobójcze.  Co to oznacza? Oznacza to to, że nasz organizm jest w stanie wyprodukować sobie swoje własne przeciwciała, niezbędne do zniszczenia intruzów, które się w nim znajdą.

“Odpowiednia dawka witaminy D pobudza pracę naszego układu odpornościowego”

To jest jedna z ważniejszych właściwości tej witaminy. Pod jej wpływem nasz układ odpornościowy zostaje pobudzony do takiego stopnia, że jest w stanie walczyć z wieloma potężnymi bakteriami w tym bakteriami gruźlicy. Jak się okazuje, sama gruźlica nie jest chorobą związaną tylko i wyłącznie z płucami, może zaatakować również kości jak i inne organy. Gruźlica jest chorobą bardzo ciężką do wyleczenia.

Dodatkowo należy pamiętać o bardzo istotnym fakcie. Witamina D chroni Nas przed zachorowaniami na grypę i przeziębienia w okresach jesienno-zimowych. Zastanawialiście się, dlaczego ta choroba pojawia się sezonowo? Jak się okazuje, dzieje się tak, ponieważ w tych okresach brakuje Nam odpowiedniego światła słonecznego, które oddziałuje bezpośrednio na naszą skórę i uniemożliwia syntezę witaminy D poprzez skórę.

“Witamina D chroni przed cukrzycą pierwszego stopnia u dzieci”

Jak wykazują badania, systematyczne podawanie witaminy D już w okresie dziecięcym a nawet noworodkom, chroni przed cukrzycą pierwszego stopnia.

“Witamina D wzmacnia układ kostny i chroni przed krzywicą”

Tą właściwość znacie na pewno doskonale. Jest dla wszystkich najbardziej oczywista. Wpływa pozytywnie na formowanie oraz rozrost kośca u dzieci i dorosłych. Jest również bardzo istotna dla młodych kobiet, dba o odpowiedni rozwój ich miednicy. Niedobory witaminy D u młodych kobiet, przyczyniają się do nieprawidłowego wykształcenia kości miednicy i komplikacji podczas porodu. Dodatkowo chroni przed łamliwością kości oraz powstawaniem osteoporozy.

Pamiętajcie również, że nasze kości to również zęby. Odpowiednia ilość witaminy D pozwala na utrzymanie dobrego stanu uzębienia oraz szkliwa przez długi czas.

“Witamina D wpływa na poprawne funkcjonowanie mięśni”

Wzmacnia mięśnie całego ciała. Dodatkowo ta informacja jest istotnie ważna dla kobiet w ciąży, których mięśnie miednicy podczas porodu są również mocno obciążone i powinny zadbać o odpowiedni poziom witaminy D we krwi.

“Witamina D zalecana jest w okresie karmienia piersią i rozwoju dziecka”

Jak się okazuje, witamina D i utrzymanie jej odpowiedniego poziomu powinno być kluczowym priorytetem dla matek karmiących. Mówi się, mama poprzez swoje mleko dostarcza swojemu dziecku wszystkich niezbędnych substancji odżywczych jak i mikroelementów. To prawda, jednak słowo “wszystko” nie zawiera “wszystkiego” gdyż ilość bardzo istotnej witaminy D jest tam bardzo znikomy.

Dlatego pamiętajcie, że podawanie witaminy D w okresie ciąży nie stanowi żadnego zagrożenia dla dziecka, nie jest dla niego toksyczna. Cześć witaminy D stosowanej przez matkę dociera również do dziecka, dlatego warto zadbać o to aby była.

“Witamina D poprawia samopoczucie stan całego organizmu”

Odpowiednia ilość witaminy D w organizmie chroni przed nowotworami, wahaniami wagi, otyłością, chorobami serca, miażdżycą, wspomaga rozwój płodu. Jej działanie jest bardzo obszerne i trudno wymienić tutaj wszystko.

p1190931-6614531

Oczywiście to nie wszystko o samej witaminie D i jej roli w organizmie człowieka. Staraliśmy się zwrócić uwagę na najważniejsze fakty o których mowa wyżej.

Pamiętajcie również, że możecie zbadać sobie poziom witaminy D a właściwie poziom metabolitu określanego jako 25(OH). Badanie może zostać zlecone przez lekarza, jednak nie jest bezpłatne i od razu mogę powiedzieć, że lekarze zlecają je raczej mało chętnie.

Dlaczego powinniśmy badać wyłącznie poziom metabolity 25(OH)?. Jak się okazuje, droga jaką musi przebyć witamina D pozyskiwana z pokarmu lub syntezowana przez skórę jest dość długa. Zostaje transportowana z różnych miejsc organizmu do wątroby i nerek gdzie przechodzi szereg procesów metabolicznych, gdzie zmienia wielokrotnie swój stan. Należy pamiętać, że formą aktywną witaminy D w organizmie jest metabolit 1,25(OH), jednak jego poziom w naszym organizmie jest zawsze stały, natomiast to właśnie 25(OH) mówi nam o faktycznym stanie nasycenia naszej krwi poprzez witaminę D.

“Kilka słów o wchłanialności witaminy D”

Należy zatrzymać się tutaj również na chwilę i zastanowić nad się jaka jest faktyczna wchłanialność witaminy D, tej występującej w naturze i tej, które dostarczamy sobie do Naszego organizmu z zewnątrz.

Jak się okazuje sama witamina D jest witaminą rozpuszczalną w tłuszczach. Co to oznacza? A no tyle, że aby mogła się wystarczająco dobrze przyswoić niezbędny jest tłuszcz. Pomijam tutaj całkowitą głupotę diety beztłuszczowej. Musimy dostarczyć do swojej diety jakikolwiek tłuszcz, czy to będzie olej lniany w sałatce, olej z wiesiołka, zwykła oliwa z oliwek, smalec, olej kokosowy czy masło. Obojętnie co, ale musi być tłuszcz. 

Chodzi tutaj głównie o witaminie D dostarczanej doustnie, w formie suplementów, kapsułek czy tabletek czyli takiej jaka oferuje nam AllNutrition. Inaczej jest z witaminą D dostarczanej w formie kropel lub tej stosowanej pod językiem. Dlatego jeśli stosujecie witaminę D w formie kapsułek, tak jak my, warto zajść nią sobie kanapką z masłem lub czymś tłustym.

p1190934-2391672

“Problem z witaminą D i jej źródłami.”

Jak się okazuj, witaminę D znajdziemy również w żywności, jednak jej ilość jest tak tragicznie mała, że nigdy nie będzie w stanie pozyskać jej odpowiednio wysoką ilość. Dlatego jeśli ktoś myśli, że jest w stanie dostarczyć sobie dużo witaminy D poprzez odpowiednio bogatą dietę jest w dużym błędzie.

Z pomocą przychodzi nam słońce, które pozwala na syntezę witaminy D poprzez naszą skórę. Jak się okazuje światło słoneczne jest bardzo zdrowe i pożądane przez nasz organizm. Osoby twierdzące, że należy unikać promieniowania słonecznego, które przyczynia się do przedwczesnego starzenia się skóry i wytwarzania wolnych rodników nie do końca mają rację. Dlaczego? Ponieważ fakty zostały mocno pomieszane.

Aby to wszystko zrozumieć, należy przypomnieć sobie kilka fizycznych faktów. Czym jest światło? Światło jest falą elektromagnetyczną o różnych długościach oraz kolorach. Każda fala posiada odpowiednią długość, która jest w tym momencie dla Nas ważna. Fale długie dają światło czerwone a falę krótkie światło koloru niebieskiego. Dla Nas najważniejsze i pożądane będzie światło krótkie, znane pod nazwą ultrafioletowego. Długość fali wiąże się z ilością fotonów emitowanych przez światło. 

Tutaj warto wiedzieć, że ultrafioletową cześć światła podzielono na trzy rodzaje tj. UVA, UVB oraz UVC. Każda z jego rodzajów wykazuje inne właściwości. Jak się okazuje, silne działanie penetracyjne, przenikanie przez komórki naszej skóry i uszkadzanie włókien kolagenu wiąże się z promieniowaniem UVA i to ono jest złe dla naszej skóry. Bezpieczniejszą i słabiej działającą frakcją światła jest właśnie UVB, które również poprzez zbyt długie naświetlanie może przyczyniać się do chorób skórnych i nowotworów, jednak to jest jedyna frakcja światła, która pozwala nam na syntezę witaminy D poprzez skórę. Warto o tym pamiętać.

Oczywiście mówimy tutaj jedynie o systematycznym naświetlaniu się przy w samo południe, gdzie słońce znajduje się najwyżej i dociera do Nas najwięcej dobrego i złego promieniowania. Nie mówimy tutaj o nadmiernym opalaniu się jak i spaleniu. Chodzi o godzinę pomiędzy 10 a 15. Nadmierne opalanie i tworzenie się ciemnego barwnika zablokuje nam syntezę witaminy D na wiele godzin.

Jeśli jednak nie macie czasu systematycznie naświetlać się, przebywać na słońcu lub po prostu pora roku jest zimna, ponura i mało słoneczna, warto sięgnąć po suplement, który pozwoli witaminę D do naszego organizmu dostarczyć w inny sposób.

“Półokres rozpadu witaminy D”

Warto wiedzieć, że witamina D przyswajana przez skórę, czyli ta wytworzona pod wpływem słońca, jest dużo trwalsza niż ta przyswajana w formie doustnego suplementu. Taka forma witaminy wytworzonej poprzez skórę, pozostaje w krwiobiegu ponad trzy razy dłużej, dlatego nasz organizm jak i układ odpornościowy może z takiej witaminy korzystać dużo dłużej.

Niestety natrafimy tutaj na pewien problem. Witamina D, syntezowana poprzez skórę wymaga dokładnie 48 godzin aby mogła się całkowicie wchłonąć. Dlatego nie powinniśmy się myć po naświetlaniu co najmniej przez ten czas. Jest to trochę problematyczne.

Po tak solidnej ilości wiedzy medycznej, ciekawostek i najważniejszych faktów dotyczących witaminy D, pora zatrzymać się na chwilę i poznać wspaniały suplement jakim jest AllNutrition Witamina D3 w dawca 2000 UI. Znajdziecie w nim dokładnie 60 tabletek z ciekłą witaminą D3. Warto pamiętać o uzupełnieniu jej niedoborów, głównie w okresach zimowo-jesiennych, grypowych jak i w codziennej profilaktyce.

Skład tego suplementu jest bardzo prosty:

olej słonecznikowy, żelatyna, substancja utrzymująca wilgoć (gliceryna roślinna), witamina D (cholekalcyferol).

Jak na na prawdę przyzwoity suplement z dość niskiej półki cenowej, skład jest na prawdę fajny. Dodatkowo zwróćcie uwagę, że jest ona zamknięta razem z olejem słonecznikowym czyli tłuszczem, który jest niezbędny do prawidłowego przyswojenia witaminy D.

p1190939-2894228

Produkt dostępny w sklepie internetwoym SFD.PL w cenie zaledwie 16 złotych dokładnie tutaj.

>>>>  AllNutrition Witamina D3 AllNutrition – Witamina K2 MK7 

X